טיולים בעולם | עם דקלה מור והמדריכים הטובים ביותר

טיולים בעולם | עם דקלה מור והמדריכים הטובים ביותר.
זה המקום לשתף בכל מיני: הגיגים, תובנות, מתכונים, דברים טובים ומעניינים , ועוד ועוד.


1 בדצמבר 2010

איך פיצחתי בקלות יחסית את הכניסה לעולם האינטרנט

הי חברים,
הפעם אני רוצה לספר לכם על משהו שונה מהרגיל,  וזה -
 
איך פיצחתי בקלות יחסית את הכניסה לעולם האינטרנט

עד לא מזמן הייתי מנכ"ל חברה ממשלתית שתחום התמחותה לא קשור בכלל לאינטרנט והיום, לאחר שקבלתי החלטה לצאת לעולם העסקים בשוק הפרטי - לא רק שהקמתי במו ידי אתר אינטרנט משלי (לא כאן, כאן זה "רק" הבלוג...), אלא שאני מתחזקת אותו מבלי להכנס לשום הוצאות כספיות ומבלי להתרגש מכל תיקון או תוספת שצריך להכניס בו.

אז איך בעצם עשיתי את זה? 

ואולי שאלה חשובה יותר - 

למה בכלל צריך להקים ולתחזק אתר אינטרנט בעצמי? יש כל כך הרבה אנשים בשוק שיכולים לעשות את זה בשבילי...

נכון... אבל תחשבו עוד רגע:

אם אתם רוצים אתר אינטרנט משלכם, כנראה שאתם לא בדיוק יודעים איך הוא ייראה, ולא בדיוק סגורים על כל מילה שתהיה כתובה בו. להקים אתר ולהחליט מראש עם המעצב מה יהיה בו, כדי שלא יהיו הוצאות על כל שינוי ושינוי - בלתי אפשרי בעליל. בדוק. תמיד תרצו לשנות שם אות, פה צבע, פה ניסוח שלא נראה לכם, פה להוסיף תמונה וכו' וכו', זה אף פעם לא נגמר, גם כשזה כבר באויר.

  • לא הייתם רוצים לדעת איך עושים את כל זה מבלי להיות תלויים תמיד באחרים? 
  • כשהמתכנת יוצא למילואים או לחופשת לידה (כן, כן!) מי יעזור לכם במיידי?
  • כשאתם צריכים לשנות משהו קטן - שוב לצלצל ולבקש שינוי, שוב לשלם כסף, שוב לחכות?
לא לכל אחד מתאים להיות תלוי באחרים! 
מניסיוני לגבי עצמי, אני יודעת שמתאים לי קודם כן  לדעת לעשות את הדברים בעצמי, ואחר כך אם ארצה - אמסור לאחרים לבצע את העבודה, אבל שתמיד אוכל לעשות את התיקונים והתוספות גם בעצמי כדי לא להיות תלויה בלוח זמנים של אחרים.

אז שוב - איך עשיתי את זה? 

בהתחלה - חרשתי את האינטרנט ויש שם די הרבה הדרכות איך לעשות כל מיני דברים, אבל כשנכנסתי להדרכות ראיתי שהרבה פעמים לא מסבירים מושגים בסיסיים, שנדמה למי שמסביר שכולם יודעים, והרבה פעמים הסרטונים באנגלית לא ברורים, ובכלל - מתסכל ביותר ורחוק מלהיות קל...

ובכן - גלגלו אותי החיים, וכנראה שלא במקרה, לידיה של בחורה מדהימה - לילך דרור

אני בדרך כלל לא ממהרת לשבח עבודה של אנשים, כי יש לי "דפקט" כזה שאני תמיד רואה פגמים בזכוכית מגדלת... לא שאצלי אין... אבל במקרה של לילך אני פשוט לא יכולה לעבור לסדר היום. הבחורה פשוט גדולה מהחיים! 

קודם כל, יש לה סידרת טיפים שהיא נותנת בחינם לכל מי שנרשם באתר שלה  שנקרא "מגירות" (אחר כך תחפשו את השם שלה בגוגל) ושם היא מספרת ומדריכה איך להשתמש בכל מיני כלים חינמיים שיש ברשת.כמובן שקודם כל נרשמתי לכל סדרת הטיפים שלה, וכל טיפ - מלמיליאן. תענוג היה לקבל אותם.

כל כך פשוט ומובן... סוף סוף...

ואז - החלטתי להשקיע קצת ביום לימודים אחד, שבו לילך לימדה להקים אתר אינטרנט במערכת וורדפרס. 

ואז - אחרי שראיתי אותה ב"לייב" ושמעתי איך היא מסבירה - כבר הבנתי ש - אוקיי, אני יודעת להקים אתר אבל עדיין אני "תינוקת" בתחום, ואת לילך אני רוצה שתהיה לידי, שתחזיק לי את היד, שתתמוך ותדריך, שתזכיר "מה היה בדיוק הכפתור שצריך ללחוץ עליו" ועוד בעיות שטירונים כמוני נתקלים בהן על בסיס יומיומי. 

בדיוק אז לילך הקימה את בית הספר שלה ("בית הספר לשיווק באינטרנט IMS") והחלטתי שזה הדבר המתאים לי. תמיכה והדרכה קבועים במשך שנה לפחות (זה כל כך שווה שאני ממשיכה לעוד שנה).

ובכן - מה שהיה זה שתמורת תשלום חודשי מאד סביר, קבלתי כל כך הרבה הדרכות, צעד צעד, איך לעשות כל דבר ודבר באתר, בפייסבוק, בטוויטר (ואם לא רוצים לא חייבים - אבל שנדע לפחות איך!)  וגם איך לעשות דברים שונים שקשורים לשיווק ולקשר עם הלקוחות שלי (זה שאני עדיין לא מיישמת הכל - נובע ממני, לא מלילך...), כל שאלה שלי נענתה ממש מהר וכל בעיה שבה נתקלתי באה על פתרונה, והכי כיף - שבכל פעם לילך שולחת לנו (אני עדיין תלמידה שלה בבית הספר) "ממתק" חדש לאימייל - איזו תובנה חדשה, איזה "פטנט" חדש, איזה תוסף חדש לתוכנה שיכול לעשות לנו את החיים מעניינים וטובים, ובזכותה אני מרגישה שעליתי על הפסים הנכונים בהתנהלות ברשת.

אז מה זה בית הספר הזה של לילך?

בית הספר הזה - הוא בכלל באינטרנט! לא יוצאים מהבית, יש אתר לתפארת שיש בו את כל ההדרכות אחת לאחת, בצורה ברורה ומסודרת (והנה הלינק אליו - כדי להתרשם, כי רק התלמידים יכולים להכנס עם שם משתמש וסיסמה פרטיים כדי לצפות בכל התכנים). אפשר לראות כל הדרכה בוידאו ולעצור ולראות שוב ושוב, פשוט תענוג. אני מתה על זה.

אז מה בעצם קיבלתי מלילך בבית הספר:
  • הקמתי אתר אינטרנט הכולל את כל התוספים הכי עדכניים שקיימים לקידום האתר והעסק באינטרנט (על מערכת חינמית בשם וורדפרס, שהמשווקים הכי גדולים עובדים איתה)
  • אני שולטת באופן מלא בממשק הניהול (היום אי אפשר בלי זה)
  • אני יודעת לשלוט בממשק האכסון של האתר (אכסון - מלשון "אכסניה")
  • למדתי על רשימות תפוצה ועבודה במערכת דיוור אוטומטית
  • הקמתי ערוץ וידאו וקבלתי את כל ההדרכות הנדרשות לאיך מקימים, איך מצלמים ועורכים,
    איך מעלים לערוץ ואיך ממנפים את זה לשיווק העסק
  • קבלתי מלילך תבנית להקמת דפי נחיתה - שזה הבסיס לשיווק באינטרנט
  • למדתי מלילך איך לפתוח חשבונות בפייסבוק כולל דפי אוהדים ועסק וכולל שילוב תגובות וכפתורים מותאמים לפייסבוק אצלי באתר
  • למדתי מלילך איך עורכים ומעלים קבצי אודיו לאתר (עוד לא השתמשתי אבל בקרוב)
  • לילך מלמדת על קידום האתר באינטרנט
  • הכי כיף - אני יודעת להעלות אתרים נוספים
כמו שאמרתי - כל התוכנית מכילה הדרכות צעד אחר צעד, ברובן מצולמות.

===>
הנה הקישור כדי לקבל ישירות מלילך הסברים (והיא מסבירה ממש ממש טוב) מה מקבלים בבית הספר ואיזה בונוסים שווים (אבל שווים!) היא נותנת :


אז למה אני מספרת על כל זה? הרי זה בכלל לא קשור לתחום העיסוק המקצועי שלי עכשיו? 

אז ככה: גם כי לילך נפלאה ומגיע לה כל הפרגון שבעולם, וגם כי - לילך פותחת את דלתות בית הספר להרשמה מיוחדת במחיר ובתנאים מיוחדים, ואם זה בדיוק "מתלבש" על התכניות שלך אז חבל להפסיד אותה. לילך בשבילי היא פשוט מקור השראה, ואני יודעת שהיא כזו גם לרבים אחרים!!!

חשוב לי לציין מספר דברים חשובים:
1. תאריכי המבצע של לילך הם רק לימי החנוכה - מהיום  1.12.2010 ועד  8.12.2010 
2. לילך מגבילה את ההרשמה ל - 200 איש ! (בפעם הקודמת היא היתה מוגבלת ל - 100, המבצע הסתיים והיו כמה עשרות שהצטרפו אחרי ושלמו יותר - לא חבל?!)
3. לילך מאפשרת לכל מי שיירשם ויכתוב לה שהוא נרשם דרכי - לקבל חודש נוסף בחינם בבית הספר! אם כמובן תציינו את שמי בטופס ההרשמה, במקום המיועד ל"מי היפנה אותך אלינו".
4. עכשיו - השוס הגדול: א ח ר י ו ת  מ ל א ה ! ! !
לילך נותנת משהו שהופך את כל העסק לחסר סיכון לחלוטין: כל מי שיחליט עד 60 יום ממועד ההרשמה שזה לא מתאים לו - יקבל ממנה את כל הכסף בחזרה - כלומר אין כאן שום סיכון!!!

אני מכירה את לילך כבר כמה חודשים טובים, למדתי ואני עדיין לומדת ממנה המון, פגשתי אותה אישית ושמעתי אותה מרצה בכנסים בפני מאות אנשים - הבחורה פשוט יודעת את העבודה ויש גם בונוס - היא ממש נחמדה...

אז זה הטיפ שלי אליכם - העזרו בו אם אתם או מישהו שאתם מכירים נמצא בשלב בחיים בו הוא רוצה לפתור את התעלומה/הבעיה/השאלה של "מה ואיך עושים ברשת". פשוט שווה.
===>

הנה שוב הקישור לקבלת פרטים ישירות מלילך:
 

ואל תשכחו לקבל חודש מתנה נוסף - מלאו בטופס ההרשמה את המקום המיועד ל"מי היפנה אותך אלינו". בלי זה תפסידו חודש חינם...

2 תגובות:

  1. איזה כתבה יפה ומתאימה בדיוק ללילך המדהימה. אכן לילך יודעת להסביר בצורה מופשטת וברורה גם למי שחדש במחשב ולא מכיר כ"כ. ולך דקלה כל הכבוד על השבחים.

    השבמחק
  2. תודה גיל, זה נכתב מכל הלב.

    השבמחק